Monday, July 18, 2011

Tom Kelley'i Özleyenler İçin


Bu blog'da yazdığım ilk yazılardan biri Tom Kelley hakkında idi. 2009'un Aralık ayında henüz "10 Faces of Innovation" kitabını bitirmiş ve beni gerçekten de etkileyen bu kitabın içeriğini çevremle paylaşmak için yanıp tutuşuyordum. Üşenmeden bir özetini çıkartmış ve şirketimde ilgisini çekeceğini düşündüğüm herkesle paylaşmıştım. Daha da ileri gittim ve şirket portalı ve bülteninde de bu yazımı yayınlattım.

Fakat bu sefer bu paylaşımların da yeterli olmayacağını anlamış ve uzun bir zamandan beri aklımda olan bir blog açma fikrimi hayata geçirmeye karar vermiştim. Amacım, bu sanal dünyada, ilgimi çeken konular, yazı ve videoları paylaşabileceğim ve paylaştığım zaman başkalarının da ilgisini çekerek faydalanbileceklerini düşündüğüm bir alana sahip olmaktı.

İki seneyi aşkın bu süre içerisinde zaman zaman aralar versem de yine de bu amacımı gerçekleştiriyorum ve bu da bana büyük bir tatmin duygusu veriyor. Bu kadar nostalji yaptıktan sonra konuya dönersek :-) yukarıda bahsettiğim kitabında "şirketlerde başarılı bir inovasyon kültürünün kurulmasında" kritik öneme sahip on ana karakteri inceleyen Kelley bunları şu isimlerle adlandırıyordu:

Antropolog, Deneyci, Çaprazlayıcı, Mücadeleci, İşbirlikçi, Yönetmen, Deneyim Mimarı, Set Tasarımcısı, Hizmet Ustası ve Hikayeci.
Bunlar arasında kendimi en yakın gördüğüm karakterin (hala) "Çaprazlayıcı" olduğunu belirtip merak edenleri aşağıdaki linkte detaylarını okumaya davet ediyorum.

https://sinansweblog.blogspot.com/2009/12/10-faces-of-innovation.html


Son olarak da bunca sene sonra tekrar karşıma çıkan ve bu satırları bana yazdıran Tom Kelley'e ve Nielsen Consumer 360 toplantısında yaptığı aşağıdaki konuşmaya gelelim. IDEO firmasının sahibi ve tasarım/inovasyon gurusu Kelley, kitabında da bahsettiği 10 karakterden biri olan antropolog'un günümüz tüketim dünyasındaki önemi ve tüketiciyi anlama yolculuğunda "nesnelere değil fiillere" önem vermemizi öğütlüyor aşağıdaki 3 dakikalık konuşmasında.

Her zaman olduğu gibi; net, anlaşılır ve hedef odaklı!
İyi eğlenceler!

No comments:

Post a Comment