Sunday, September 18, 2011

Augmented Reality = Arttırılmış Gerçeklik!

Bugünlerde sosyal medya ve dijital pazarlama hakkında çok fazla şey okuyorum. Bu kadar popüler bir konuda hiç bilinmedik ve çığır açıcı örnekler bulmak gittikçe zorlaşıyor ancak bir konu var ki, önümüzdeki 3-5 yıla damgasını vuracak gibime geliyor.

Bir mobil teknoloji olarak gelişmekte olan ve yakın zamanda kullanımı gittikçe de artan akıllı telefonlarla hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesine kesin gözüyle baktığım konu Augmented Reality (AR), yani Arttırılmış Gerçeklik!

Çok basit bir dille anlatırsak; gerçek dünya ile dijital dünyayı bir araya getiren ve internet teknolojisinin faydalarının gerçek hayatımıza yansıtıldığı bir kavramdan bahsediyoruz diyebiliriz.

Bu kavramı ilk ortaya atan kişiler Paul Milgram ve Fumio Kishino 1994 (!) yılında konuyu aşağıdaki gibi görselleştirmişler.


Ancak eğer siz de benim gibi, bu tam olarak bana bir şey ifade etmiyor diyorsanız size hemen aşağıdaki videoyu izlemenizi öneririm. 2009 yılında TED konferansında gerçekleşen bu sunumda MIT profesörü Pattie Maes ve öğrencisi Pranav Mistry'nin AR ile neler yapılabileceğini etkileyici bir şekilde gösteriyorlar.



Bu kadar etkileyici olmasa da şu anda hayatımıza girmiş ve kullanıma geçmiş bir çok uygulama örneği zaten var. Örnek olarak "sosyal medyaya yansıması nasıl olur?" sorusuna cevap veren bir uygulamayı aşağıda bulabilirsiniz. Dünya çok farklı bir yer olacak değil mi?



Sonuç olarak, AR aynı QR kodlar gibi hakettiği değeri görmüyor ancak AR uygulamalarının 2010 yılında yarattığı $2 milyon'luk değeri 2014'de $700 milyon'un üzerine çıkarması bekleniyor. Bu durum AR'ın şirketler ve markalar için ne kadar büyük bir potansiyel taşıdığını göstermeye yeter de artar sanırım diyerek konuya bir virgül koyalım :-)

Daha detaylı bilgi için bulabildiğim en iyi Türkçe kaynağı da sizlerle paylaşmak isterim:
Murat Ozoral'ın Teknoloji Güncesi: http://muratozoral.com/augmented-reality-arttirilmis-gerceklik/

No comments:

Post a Comment